Študijný program | DUb.19 - Digitálne umenia |
Štúdium | Stupeň - I. - bakalársky, forma - denná, typ - jednoodborové štúdium |
Typ dokumentu | Opis študijného programu |
Názov vysokej školy | Vysoká škola výtvarných umení v Bratislave |
Sídlo vysokej školy | Hviezdoslavovo námestie 18, 814 37 Bratislava |
Nie je spoločný študijný program.
Hlavným cieľom programu je pripraviť absolventa na uplatnenie sa v dynamickom a interdisciplinárnom svete digitálnej kreatívnej praxe. Je to priestor, ktorý sa rýchlo mení, v ktorom zanikajú a vznikajú nové povolania, kde technologický podklad, na ktorom tento priestor stojí, prichádza neustále s novými prístupmi, nástrojmi, zariadeniami. Náš program tiež reflektuje stále väčšie presahy medzi umením a technológiou, ktoré stierajú hranicu medzi tvorcom diela a tvorcom nástroja, medzi umelcom a programátorom, medzi ľudskou tvorbou a umelou inteligenciou. Cieľom nášho vzdelávania je naučiť absolventa vedomostiam a zručnostiam, ktoré im umožnia prispôsobovať sa budúcim zmenám vo svete digitálnych umení.
Interdisciplinarita a dynamika digitálneho sveta už nie je kompatibilná s tradičnou rigidnou formou vzdelávania úzko špecializovaného absolventa. Preto je cieľom programu prepájať rozmanité spôsoby umeleckej tvorby s novými tvorivými kompetenciami v oblasti digitálnej kultúry, počítačového myslenia, navrhovania a programovania. Dôraz kladieme na schopnosť pýtať sa, samostatne pracovať s informačnými zdrojmi, kriticky uvažovať o svojich aj iných dielach, ale aj na schopnosť prezentovať seba a svoju prácu.
Študenti získavajú výtvarné zručnosti s použitím moderných digitálnych technológií, učia sa samostatnej práci, osvojujú si princípy kreatívneho plánovania. Teoretické vzdelanie obsiahnuté v študijnom programe má presah do digitálnych humanitných vied a formuje kritické myslenie a etické princípy dôležité pre fungovanie v digitálnom svete. Ateliérová časť výuky slúži na formovanie samostatnosti študentov, ich schopností vyhľadávať informačné zdroje aj inšpiráciu, diskutovať, prezentovať seba a svoje diela. Doplňujúce prednášky a workshopy od hosťujúcich expertov prinášajú študentom skúsenosti z praxe, máme tak prístup k najmodernejším poznatkom a prístupom a už počas štúdia umiestňujeme študentov do povedomia ich budúcich kolegov na Slovensku aj v zahraničí.
Program nevytyčuje jednotnú nemennú sadu zručností pre všetkých. Ani nepredpokladá jednotnú sadu zručností od uchádzačov a neobmedzuje sa na absolventov umeleckých škôl, je vhodný aj pre absolventov gymnázií a priemyselných škôl. Významná časť aktivít v programe odráža individuálny záujem študentov o najrôznejšie oblasti a odnože digitálnych umení, ktorým sa potom podľa potrieb venuje pozornosť na ateliéroch, workshopoch, exkurziách a spoločných projektoch s partnerskými inštitúciami.
Hlavné výstupy vzdelávania
Absolvent je schopný samostatne ale aj tímovo pracovať v doméne digitálnych kreatívnych činností ako napr. vizuálne umenie, 2D/3D grafika a animácia, digitálne médiá, interaktívne aplikácie a inštalácie, videohry, dátová vizualizácia, infografika. Absolvent ovláda softvérové a hardvérové nástroje pre spracovanie a zobrazovanie grafickej informácie a multimédií. Je schopný samostatne analyzovať existujúce diela a syntetizovať poznatky do podoby vlastných diel. Vie kriticky analyzovať diela iných, prezentovať svoje diela, diskutovať a obhajovať svoje postoje. Dokáže sa v budúcnosti lektorovať nové technológie a postupy, adaptuje sa na nové podmienky.
Po absolvovaní programu sa môže absolvent uplatniť priamo v kreatívnej praxi (viď indikované povolania nižšie) ale tiež pokračovať v štúdiu na magisterskom stupni v príbuzných študijných programoch (v oblastiach vizuálneho umenia, dizajnu alebo v oblasti teória vizuálneho umenia) prípadne sa uchádzať o magisterské štúdium na iných vysokých školách v oblasti humanitných, spoločenských a historických vied, ale tiež aj v oblasti informatiky a informačno-komunikačných technológií.
Slobodný umelec. Autor interaktívnych inštalácií, projekcií, digitálnych prezentácií. 2D/3D grafik a animátor. Tvorca videohier. Programátor. Správca digitálnych archívov umenia a kultúrneho dedičstva. Program zohľadňuje aj dynamický trh práce a rýchle vznikanie nových profesií, ktoré nie sú ešte ani pomenované. Táto skutočnosť je zohľadnená v dvoch pilieroch študijného programu: v budovaní schopnosti neustáleho vzdelávania sa a vo flexibilite študijného plánu.
Môžu pôsobiť aj v kreatívnych tímoch (s presahom do rôznych médií vizuálneho umenia), ďalej môžu pôsobiť v prostredí galerijnej pedagogiky a lektorskej činnosti aj v rámci celoživotného vzdelávania ako lektori v kultúrnych inštitúciách (galérie, múzeá, divadlá, kultúrne a kreatívne centrá).
Povinné iba pri regulovanom povolaní. Študijný program Digitálne umenia nie je programom vyžadujúcim podmienky regulovaného povolania.
Digitálne umenia je nový študijný program. VŠVU pripravila štruktúru, podľa ktorej bude kumulovať a monitorovať dáta a hodnotiace správy o uplatniteľnosti budúcich absolventov:
· Anketa pre absolventov (práca v odbore, oblasť, forma). Anketu vytvára a monitoruje Akademický senát VŠVU. Ďalej na ankete spolupracuje Podporné a poradenské centrum VŠVU.
· Monitoring vizibility (vystavovanie, ohlasy, odborné a verejné médiá absolventov ale aj študentov). (Monitoruje Kancelária pre kvalitu.)
· Štatistické informácie z úradov práce. (Monitoruje Kancelária pre kvalitu.)
· Informácie od relevantných inštitúcií a externých odborníkov (napr. Slovenská národná galéria, Kunsthalle, mestské a regionálne galérie a iné kultúrne a kreatívne inštitúcie). (Monitoruje Kancelária pre kvalitu.) Predpoklad je, že absolventi budú zväčša v slobodnom povolaní.
Študijný program je nový a zatiaľ nemá vlastných absolventov.
V tomto bode nepredkladáme spätnú väzbu zamestnávateľov, keďže zástupcovia zamestnávateľov sú členmi Akreditačnej rady VŠVU a Programovej rady VŠVU.
Študijný plán študijného programu je vypracovaný hlavným zabezpečujúcim pedagógom študijného programu Digitálne umenia na základe spoločných pracovných stretnutí s ďalšími zabezpečujúcimi pedagógmi daného študijného programu, ale aj s ostatnými pedagógmi, ktorí sa podieľajú na výučbe v danom študijnom programe. Súčasťou diskusii sú aj zástupcovia študentov daného študijného programu, ktorí predkladajú študentské podnety k študijnému plánu, prípadne sa na pracovnom stretnutí vyhodnocujú názory študentov z ankety VŠVU týkajúce sa študijného plánu bakalárskeho stupňa štúdia.
Návrh študijného plánu následne predkladá hlavný zabezpečujúci pedagóg študijného programu Digitálne umenia na prerokovanie Programovej rade VŠVU, ktorej predsedá prorektor pre štúdium. Súčasťou Programovej rady VŠVU sú aj zástupca študentskej časti akademickej obce a odborník z externého prostredia z oblasti vizuálneho umenia.
Hlavný zabezpečujúci pedagóg študijného programu zváži zapracovanie pripomienok Programovej rady a následne študijný plán vkladá ako súčasť opisu študijného programu na ďalšie procesy schvaľovania študijného programu v rámci vnútorného systému zabezpečovania kvality vzdelávania na VŠVU.
Študijný plán v programe Digitálne umenia je zostavený z 3 kategórií predmetov/aktivít:
Ateliéry, workshopy, stáže
Činnosť v ateliéri tvorí významnú časť vzdelávania v študijnom programe Digitálne umenia. Obsahom, náročnosťou aj časovou dotáciou sú ateliérové predmety najdôležitejšou kreditovo zložkou študijného plánu a sprevádzajú študenta cez všetky ročníky. Konkrétne je to predmet Prípravný kurz Digitálne umenia v prvom ročníku štúdia a predmety Ateliér Sprievodca Galaxiou v ďalších ročníkoch.
Alternatívne k tomuto predmetu je možné v 3. a 4. ročníku, keď si študenti už formujú svoje individuálne záujmy, absolvovať Ateliér Multimédiá. Možné je tiež, prostredníctvom predmetu Doplnkový ateliér, navštevovať iné ateliéry, zamerané napríklad na intermédiá, fotografiu, dizajn a podobne, a tým si dopĺňať potrebné interdisciplinárne skúsenosti.
Alternatívne k ateliéru je možné vo vyšších ročníkoch absolvovať predmet Pracovná stáž, kedy študent pôsobí v externom inštitúcii v rámci domény digitálnych umení.
Hlavnou náplňou ateliérovej činnosti je práca študenta na konkrétnom zadaní, spravidla v trvaní celého semestra. Na tému zadania pre daný semester sa v ateliéri diskutuje, organizujú sa prednášky od interných či pozvaných pedagógov. Študentky a študenti pri riešení zadania formulujú svoj projekt, robia k nemu vlastný výskum, stanovujú si ciele a formu ich naplnenia, realizujú dielo s priebežnými konzultáciami s pedagógmi ateliéru a s niekoľkými kontrolnými bodmi počas semestra. Na záver semestra prezentujú a obhajujú svoje práce pred pedagógmi a sprístupňujú ich verejnosti.
Povinné predmety
Povinné predmety sú sústredené hlavne v prvých dvoch ročníkoch štúdia a kladú si za cieľ vyrovnať rôznorodosť uchádzačov a poskytnúť študentom nevyhnutný základ pre ďalšie štúdium, ktoré už kladie dôraz na individuálnosť a rozmanitosť oblasti digitálnych umení. Program, ktorý sa pohybuje na prieniku výtvarného umenia a technológií musí vo svojom pláne zohľadňovať rôznorodosť študentov, ktorí sa hýbu na rôznych oblastiach spektra medzi technikou a umením. Plán preto obsahuje v úvodných ročníkoch ako predmety zamerané na vizuálny prejav - Kresba, Projektová kresba, 3D navrhovanie, Multimédiá – tak aj technickejšie orientované predmety z nich najdôležitejší predmet Kreatívne programovanie a ďalšie Práca s mikrokontrolérmi, a Prototypovanie, fabrikácia, platforma.
Teoretické predmety, ktoré sú medzi povinnými, sa zameriavajú na poskytnutie kontextu pre tvorbu študentov v ateliéri. Dávajú vedľa seba filozofické, historické a kultúrne súvislosti, ktoré formujú výtvarné, estetické ale aj kritické myslenie u študentov. Nosným predmetom je tu Výtvarné umenie v kultúrnom kontexte. Podporným predmetom je Úvod do štúdia, na ktorom sa študenti oboznamujú so špecifikami rôznych výtvarných smerov na vysokej škole a s akademickou praxou. Vo vyšších ročníkoch sa teoretické predmety špecifickejšie orientujú na oblasť digitálnych umení a na kritické uvažovanie v kontexte umení (Problematika výtvarných médií a analýza obrazu (digitálnych umení)). Fungujú tiež ako príprava na samostatnú umelecko-teoretickú činnosť, ktorá je súčasťou záverečnej bakalárskej práce študentov vo štvrtom ročníku.
Povinne voliteľné a výberové predmety
Interdisciplinarita a široký záber digitálnych umení je zohľadnený v rozsiahlom výbere povinne voliteľných a výberových predmetov. Študijný plán tu necháva pomerne značnú voľnosť výberu. Študentky a študenti môžu svoj plán prispôsobiť svojmu zameraniu a môžu si vytvoriť plán, ktorý v pre nich vhodnej miere kombinuje prehlbovanie zručností v oblasti záujmu aj získavanie prehľadu do šírky v iných príbuzných oblastiach.
V prípade povinne voliteľných predmetov sa plán orientuje skôr na predmety prehlbujúce a rozvíjajúce zručnosti získané v nižších ročníkoch (3D modelovanie, programovanie, kresba, multimédiá) no obsahuje aj rozširujúce predmety ako Fotografia a Zvuk. U výberových predmetov zasahuje plán do ponuky rozširujúcich predmetov z iných katedier VŠVU, ktoré sú vhodným doplnkom k digitálnym umeniam. Ide napríklad o praktické grafické zručnosti (rastrová, vektorová grafika, design) alebo o konceptuálnejšie zručnosti pri práci s priestorom a materiálmi.
Organizácia štúdia a pravidlá pri zostavovaní študijného plánu
Bakalárske štúdium na VŠVU sa riadi pravidlami zverejnenými online:
https://www.vsvu.sk/sk/studium/organizacia-studia/
https://www.vsvu.sk/sk/studium/bakalarske-studium/
Aktuálne pravidlá a ponuka všetkých predmetov sú každoročne zverejňované v bedekri:
https://www.vsvu.sk/sk/studium/informacie-pre-studentov/bedeker-standard/
https://www.vsvu.sk/sk/studium/organizacia-studia/pracovne-staze/?v=8X0Q4WO0
Viac organizačných pravidiel:
https://www.vsvu.sk/sk/medzinarodna-spolupraca/mobilita-studentov/?v=8X0Q4WO0
https://www.vsvu.sk/sk/vyskum-a-granty/?v=VOP0l4OQ
ŠTUDIJNÝ PLÁN v prílohe v pdf formáte BEDEKER 2022/23
Študijný program: Digitálne umenia
Študijný odbor: Umenie
Stupeň štúdia: 1.
Forma štúdia: denná
Štandardná dĺžka štúdia: 4 roky
Udeľovaný akademický titul: Bc.
Jazyk: primárnym jazykom uskutočňovania programu je slovenský jazyk a parciálne anglický jazyk. Presné údaje o jazykoch sú uvedené v ILP predmetov
- jednotlivé časti študijného programu (moduly, predmety a iné relevantné školské a mimoškolské činnosti za predpokladu, že prispievajú k dosahovaniu želaných výstupov vzdelávania a prinášajú kredity) v štruktúre povinné, povinne voliteľné a výberové predmety,
uvedené v tabuľke študijného plánu; https://www.vsvu.sk/sk/studium/informacie-pre-studentov/bedeker-standard/?v=8X0Q4WO0
- v študijnom programe vyznačí profilové predmety príslušnej cesty v štúdiu (špecializácie),
uvedené v tabuľke študijného plánu; https://www.vsvu.sk/sk/studium/informacie-pre-studentov/bedeker-standard/?v=8X0Q4WO0
- pre každú vzdelávaciu časť/ predmet definuje výstupy vzdelávania a súvisiace kritériá a pravidlá ich hodnotenia tak, aby boli naplnené všetky vzdelávacie ciele študijného programu (môžu byť uvedené len v Informačných listoch predmetov v časti Výsledky vzdelávania a v časti Podmienky absolvovania predmetu), uvedené v informačnom liste predmetu v AIS
- prerekvizity, korekvizity a odporúčania pri tvorbe študijného plánu,
uvedené v tabuľke študijného plánu a ILP v AIS;
https://www.vsvu.sk/sk/studium/informacie-pre-studentov/bedeker-standard/?v=8X0Q4WO0
- pre každú vzdelávaciu časť študijného plánu/predmet stanoví používané vzdelávacie činnosti (prednáška, seminár, cvičenie, záverečná práca, projektová práca, laboratórne práce, stáž, exkurzia, terénne praktikum, odborná prax, štátna skúška a ďalšie, prípadne ich kombinácie) vhodné na dosahovanie výstupov vzdelávania,
uvedené v tabuľke študijného plánu a ILP v AIS;
https://www.vsvu.sk/sk/studium/informacie-pre-studentov/bedeker-standard/?v=8X0Q4WO0
- metódy, akými sa vzdelávacia činnosť uskutočňuje – prezenčná, dištančná, kombinovaná (v súlade s Informačnými listami predmetov),
uvedené v informačnom liste predmetu v AIS
- osnovu/ sylaby predmetu[1],
Uvedené v informačnom liste predmetu v AIS
- pracovné zaťaženie študenta („rozsah“ pre jednotlivé predmety a vzdelávacie činnosti samostatne)[2],
Uvedené v informačnom liste predmetu v AIS
- kredity pridelené každej časti na základe dosahovaných výstupov vzdelávania a súvisiaceho pracovného zaťaženia,
uvedené v tabuľke študijného plánu a v ILP v AIS; https://www.vsvu.sk/sk/studium/informacie-pre-studentov/bedeker-standard/?v=8X0Q4WO0
- osobu zabezpečujúcu predmet (alebo partnerskú organizáciu a osobu[3]) s uvedením kontaktu,
uvedené v tabuľke študijného plánu a v ILP v AIS; https://www.vsvu.sk/sk/studium/informacie-pre-studentov/bedeker-standard/?v=8X0Q4WO0
- učiteľov predmetu (alebo podieľajúce sa partnerské organizácie a osoby) (môžu byť uvedené aj v IL predmetov),
Uvedené v informačnom liste predmetu v AIS
- miesto uskutočňovania predmetu (ak sa študijný program uskutočňuje na viacerých pracoviskách).
Drotárska cesta 44, 811 02 Bratislava, ak nie je v informačnom liste predmetu uvedené inak. Všetky teoretické predmety sa uskutočňujú v budove Vysokej školy výtvarných umení v Bratislave, Hviezdoslavovo nám. 18, alebo online formou prostredníctvom MS Teams. V prípade predmetov, ktoré zabezpečuje iná katedra sa uskutočňujú v budove VŠVU na Hviezdoslavovom nám. 18 a v budove VŠVU na Koceľovej 23.
[1] Učitelia zabezpečujúci predmet počas posudzovania umožnia prístup pracovnej skupiny k študijným materiálom predmetu a obsahu jednotlivých vzdelávacích činností.
[2] Odporúčame uvádzať záťaž súvisiacu s kontaktnou aj nekontaktnou výučbou v súlade s ECTS Users' Guide 2015.
[3] Napr. pri zabezpečovaní odbornej praxe, alebo inej vzdelávacej činnosti uskutočňovanej mimo univerzity.
- počet kreditov za povinné predmety potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia: 184
- počet kreditov za povinne voliteľné predmety a za výberové predmety na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia: 56
- počet kreditov za záverečnú prácu a obhajobu záverečnej práce a štátnu skúšku potrebných na riadne skončenie štúdia: 20
- počet kreditov za odbornú prax potrebných na riadne skončenie štúdia/ukončenie časti štúdia:
Pracovná stáž je predmet, ktorý si študent môže sám zvoliť ako náhradnú aktivitu k ateliérovej činnosti a predmet Doplnková pracovná stáž patrí medzi výberové predmety. Nie je však povinné ich absolvovať. Absolvovať prax v oblasti umenia je výberová činnosť.
- počet kreditov potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia za projektovú prácu s uvedením príslušných predmetov v inžinierskych študijných programoch: Študijný program nie je inžiniersky
-počet kreditov potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia za umelecké výkony okrem záverečnej práce v umeleckých študijných programoch.
V bakalárskom stupni štúdia umelecké výkony nehodnotíme, len v doktorandskom stupni štúdia. Hodnotia sa výsledky ateliérovej výučby. 70 kreditov (ECTS).
Pravidlá pre overovanie výstupov vzdelávania
Rozhodujúcim overovacím nástrojom výsledkov vzdelávania je periodické semestrálne hodnotenie na komisionálnej úrovni (komisia sa skladá z pedagógov študijného programu Digitálne umenia a celej platformy Digitálne umenia, plus je rozšírená o odborníkov z externého prostredia a aktuálne hosťujúcich pedagógov), ktorého súčasťou je povinná prezentácia výsledku ateliérovej výučby študenta a zároveň jeho obhajoba, ktorá je nasledovaná diskusiou komisie a aj všetkých zúčastnených študentov a odbornej verejnosti. Následne prebieha hodnotenie komisiou a verifikácia celoškolskou komisiou zloženou z členov Pedagogickej rady VŠVU. Celoškolskú komisiu vedie prorektor pre štúdium a prebieha bez účasti študentov. Celoškolskej komisii každý vedúci špecializovaného Ateliéru predstaví semestrálne zadania, priebeh výučby a výsledky prác študentov, pričom vyzdvihne mimoriadne výsledky študentov a upozorní na slabé výsledky študentov a predstaví jednotlivé hodnotenia komisie (od A po FX). Po predstavení výsledkov vzdelávania v danom špecializovanom Ateliéri prebieha odborná diskusia. Vo výsledku semestrálnych prác jednotlivých študentov Ateliérovej výučby sa spájajú čiastkové výsledky vzdelávania nielen s profilového predmetu špecializovaný Ateliér, ale aj odborných a teoretických predmetov v danom semestri, prípadne v predchádzajúcom semestri študijného programu. Na záver sú výsledky vzdelávania študentov verejne prístupné odbornej i laickej verejnosti (celoškolská výstava vo všetkých budovách VŠVU, iných galerijných a výstavných priestoroch, prípadne online prezentácie:
https://www.digitalnyprieskum.sk
https://www.vsvu.sk/sk/udalosti/QXenZJOx/digitalny-prieskum
Hodnotenie študentov a možnosti opravných postupov voči tomuto hodnoteniu
Hodnotenie študijných výsledkov a možnosti opravných postupov určuje Študijný poriadok VŠVU:
https://www.vsvu.sk/sk/studium/informacie-pre-studentov/studijny-poriadok
Podmienky uznávania štúdia upravuje Študijný poriadok VŠVU https://www.vsvu.sk/sk/studium/informacie-pre-studentov/studijny-poriadok/
a Smernica o uznávaní dokladov https://www.vsvu.sk/sk/studium/uznavanie-dokladov
Vzhľadom na momentálne len druhý rok existencie programu nie sú zatiaľ vypísané témy záverečných prác. Témy záverečných prác: Bakalárskej práce budú formulované individuálne pre každého študenta a formuluje ich školiteľ bakalárskej práce. Schvaľuje ich hlavný zabezpečujúci pedagóg/pedagogička študijného programu v AiS (Akademickom informačnom systéme). Obhajoby záverečných prác sa riadia pravidlami v Študijnom poriadku VŠVU: https://www.vsvu.sk/sk/studium/informacie-pre-studentov/studijny-poriadok/
- pravidlá pri zadávaní, spracovaní, oponovaní, obhajobe a hodnotení záverečných prác v študijnom programe,
Pravidlá záverečných prác sú súčasťou Študijného poriadku VŠVU
https://www.vsvu.sk/sk/studium/informacie-pre-studentov/studijny-poriadok/
- možnosti a postupy účasti na mobilitách študentov
Možnosti študentskej mobily sú na webstránke školy
https://www.vsvu.sk/sk/medzinarodna-spolupraca/mobilita-studentov
- pravidlá dodržiavania akademickej etiky a vyvodzovania dôsledkov,
Upravuje Disciplinárny poriadok VŠVU
https://www.vsvu.sk/workspace/media/documents/disciplinarny-poriadok.pdf
- postupy aplikovateľné pre študentov so špeciálnymi potrebami,
Postupy pre študentov so špeciálnymi potrebami upravuje Smernica rektorky a zabezpečuje Podporné centrum
https://www.vsvu.sk/sk/studium/informacie-pre-studentov/studenti-so-specifickymi-potrebami
- postupy podávania podnetov a odvolaní zo strany študenta.
Študenti môžu podávať podnety a odvolania rôzneho druhu písomne, poštou, mailom alebo prostredníctvom fyzických schránok v budovách školy:
– prostredníctvom Podporného a poradenského centra pre študentov VŠVU, ktoré na základe konkrétneho podnetu alebo odvolania posunie podnet Etickej komisii VŠVU alebo Komisii pre študijné záležitosti AS VŠVU alebo prorektorovi pre štúdium.
– prostredníctvom študijnej referentky, ktorá to postúpi na riešenie prorektorovi pre štúdium.
– priamo členom (pedagogickým alebo študentským zástupcom) Komisie pre študijné záležitosti AS VŠVU, ktorí na základe konkrétneho podnetu alebo odvolania rozhodnú o spôsobe riešenia.
– priamo členom Etickej komisie VŠVU, ktorí na základe konkrétneho podnetu alebo odvolania rozhodnú o spôsobe riešenia.
Pri konkrétnom riešení podnetu a odvolania nie je vylúčené spoločné riešenie všetkých menovaných zložiek alebo ich zástupcov.
Postupy podávania a prerokovania podnetov a odvolaní akademickej obce a zamestnancov sú súčasťou Rokovacieho poriadku Etickej rady
https://www.vsvu.sk/workspace/media/documents/vp_3_2021-rokovaci-poriadok-etickej-rady-vsvu_2021.pdf a Etického kódexu https://www.vsvu.sk/workspace/media/documents/vp_5_2019-eticky-kodex.pdf
Budú v samostatnej prílohe a sú v AIS. V štruktúre podľa vyhlášky č. 614/2002 Z. z.
Harmonogram akademického roka je dostupný online: https://www.vsvu.sk/sk/udalosti/P7kgK675/
Aktuálny rozvrh je v AIS.
Osoba zodpovedná za uskutočňovanie, rozvoj a kvalitu študijného programu:
doc. Mgr. art. András Cséfalvay, ArtD.
Funkcia: docent
Profilové predmety: Ateliér Sprievodca galaxiou
E-mailová adresa: csefalvay@vsvu.sk
Register zamestnancov vysokých škôl: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/25090
Pedagógovia platformy Digitálne umenia:
doc. Mgr. art. Ján Šicko, ArtD.
Funkcia: docent
Profilové predmety: Ateliér Multimédiá
E-mailová adresa: sicko@vsvu.sk
Register zamestnancov vysokých škôl: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/11777
doc. Mgr. Ladislav Tkáčik, PhD.
Funkcia: docent
Predmety: Problematika výtvarných médií.
(digitálne umenia)Analýza obrazu (digitálne umenia),
E-mailová adresa: mitasova@vsvu.sk
Register zamestnancov vysokých škôl: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15913
Matej Novotný, Mgr., PhD.
Funkcia: funkčné miesto docenta
Predmety: Prípravný kurz Digitálne umenia, Ateliér Sprievodca galaxiou, Kreatívne programovanie
E-mailová adresa: novotny@vsvu.sk
Register zamestnancov vysokých škôl: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/5398
Mgr. art. Roman Mackovič, ArtD.
Funkcia: funkčné miesto docenta
Predmety: Prípravný kurz Digitálne umenia, Práca s mikrokontrolérmi
E-mailová adresa: mackovic@vsvu.sk
Register zamestnancov vysokých škôl: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/32678
V samostatnej prílohe.
Priradenie k predmetom je uvedené v študijnom pláne.
Mgr. art. Marek Kvetan
E-mailová adresa: kvetan@vsvu.sk
Register zamestnancov vysokých škôl: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/11792
Mgr. Norbert Lacko, PhD.
E-mailová adresa: lacko@vsvu.sk
Register zamestnancov vysokých škôl: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/11760
Mgr. art. Barbara Hodásová, PhD.
E-mailová adresa: hodasova@vsvu.sk
Register zamestnancov vysokých škôl: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/8797
Mgr. Beáta Jablonská, PhD.
E-mailová adresa: jablonska@vsvu.sk
Register zamestnancov vysokých škôl: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/11786
Mag. arch. Kristína Gumulák Rypáková, PhD.
E-mailová adresa: rypakova@vsvu.sk
Register zamestnancov vysokých škôl: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/20461
Mgr. Naďa Kančevová, PhD.
E-mailová adresa: kancevova@vsvu.sk
Register zamestnancov vysokých škôl: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/25380
doc. Mgr. Daniel Grúň, PhD.
E-mailová adresa: grun@vsvu.sk
Register zamestnancov vysokých škôl: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/11741
Mgr. Ján Kralovič, PhD.
E-mailová adresa: kralovic@vsvu.sk
Register zamestnancov vysokých škôl: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/25964
doc. Mgr. Ladislav Tkáčik, PhD.
E-mailová adresa: tkacik@vsvu.sk
Register zamestnancov vysokých škôl: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/8606
Mgr. Art. Jana Ilková, Art.D.
E-mailová adresa: ilkova@vsvu.sk
Register zamestnancov vysokých škôl: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/18212
RNDr. Pavel Bukoven
E-mailová adresa: bukoven@vsvu.sk
Register zamestnancov vysokých škôl: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/9154
Mgr. Art. Richard Keťko
E-mailová adresa: ketko@vsvu.sk
Register zamestnancov vysokých škôl: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/29881
Mgr. Art. Danica Pišteková, ArtD.
E-mailová adresa: pistekova@vsvu.sk
Register zamestnancov vysokých škôl: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/29125
Mgr. art. Žofia Dubová
E-mailová adresa: dubova@vsvu.sk
Register zamestnancov vysokých škôl: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/34120
Mgr. Art. Peter Barényi, ArtD.
E-mailová adresa: barenyi@vsvu.sk
Register zamestnancov vysokých škôl: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/24657
Mgr. art. František Király, PhD.
E-mailová adresa: kiraly@vsvu.sk
Register zamestnancov vysokých škôl: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/19313
Mgr. Art. Júlia Kolláthová, ArtD.
E-mailová adresa: kollathova@vsvu.sk
Register zamestnancov vysokých škôl: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/22912
PaedDr. Monika Dobrovičová, PhD.
E-mailová adresa: dobrovicova@vsvu.sk
Register zamestnancov vysokých škôl: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/5084
Mgr. Martin Šarkan, PhD.
E-mailová adresa: sarkan@vsvu.sk
Register zamestnancov vysokých škôl: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/8746
Mgr. Norbert Lacko, PhD.
E-mailová adresa: lacko@vsvu.sk
Register zamestnancov vysokých škôl: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/11760
prof. PhDr. Marián Zervan, PhD.
E-mailová adresa: zervan@vsvu.sk
Register zamestnancov vysokých škôl: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/8608
prof. Ladislav Čarný, akad. mal.,
E-mailová adresa: carny@vsvu.sk
Register zamestnancov vysokých škôl: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/11718
prof. Ing. arch. Monika Mitášová, PhD.
E-mailová adresa: tkacik@vsvu.sk
Register zamestnancov vysokých škôl: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/8606
Mgr. Peter Máčaj, PhD.
E-mailová adresa: macaj@vsvu.sk
Register zamestnancov vysokých škôl: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/11858
Mgr. art. Zuzana Šebelová
E-mailová adresa: sebelova@vsvu.sk
Register zamestnancov vysokých škôl: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/34119
doc. Dipl. des. Zuzana Šebeková, ArtD.
E-mailová adresa: sebekova@vsvu.sk
Register zamestnancov vysokých škôl: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/20458
doc. Stanislav Bubán, akad. mal.
E-mailová adresa: buban@vsvu.sk
Register zamestnancov vysokých škôl: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/11710
Mgr. art. Vít Halada, ArtD.
E-mailová adresa: halada@vsvu.sk
Register zamestnancov vysokých škôl: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/11742
Mgr. art. Pavol Truben, ArtD.
E-mailová adresa: truben@vsvu.sk
Register zamestnancov vysokých škôl: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/29891
Mgr. art. Ing. arch. Andrea Pézman, ArtD.
E-mailová adresa: pezman@vsvu.sk
Register zamestnancov vysokých škôl: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/11729
Mgr. art. Gabriel Gyenes, ArtD.
E-mailová adresa: gyenes@vsvu.sk
Register zamestnancov vysokých škôl: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/31677
Mgr. art. František Demeter
E-mailová adresa: demeter@vsvu.sk
Register zamestnancov vysokých škôl: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/25089
Václav Kautman, akad. soch.
E-mailová adresa: kautman@vsvu.sk
Register zamestnancov vysokých škôl: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/11723
Mgr. art. Peter Zelman
E-mailová adresa: zelman@vsvu.sk
Register zamestnancov vysokých škôl: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/11783
Témy záverečných prác sa vytvárajú individuálne pre každého študenta.
Školitelia záverečných prác:
doc. Mgr. art. András Cséfalvay, ArtD., csefalvay@vsvu.sk
doc. Mgr. art. Ján Šicko, ArtD., sicko@vsvu.sk
Vedecko/umelecko-pedagogické charakteristiky školiteľov záverečných prác sú evidované v AiS a budú na žiadosť posudzovateľov sprístupnené.
Natália Zajačiková, natalia.zajacikova@student.vsvu.sk
Emma Záhradníková, emma.zahradnikova@student.vsvu.sk
Záujmy všetkých študentov zastupuje študentská časť akademického senátu:
https://www.vsvu.sk/sk/o-nas/vsvu/organy-skoly/akademicky-senat/
Študijní poradcovia:
doc. Mgr. art. András Cséfalvay, ArtD.
E-mailová adresa: csefalvay@vsvu.sk
Mgr. Matej Novotný, PhD.
E-mailová adresa: novotny@vsvu.sk
Individuálne dohodnutie poradenského stretnutia prostredníctvom e-mailu.
Tatarková Mária, Ing.
Študijná referentka a koordinátorka ubytovania
E-mailová adresa: tatarkova@vsvu.sk
Kozáková, Sylvia, Ing.
Administrátorka AiS
E-mailová adresa: kozakova@vsvu.sk
Jančařík, Tomáš, Mgr. art.
Kariérny poradca
E-mailová adresa: jancarik@vsvu.sk
Šarkan, Martin, Mgr., PhD.
Psychologický poradca
E-mailová adresa: sarkan@vsvu.sk
Študijné oddelenie: https://www.vsvu.sk/sk/studium/studijne-oddelenie/
Poradenské a podporné centrum: https://www.vsvu.sk/sk/podporne-a-poradenske-centrum/
Ubytovací referát: https://www.vsvu.sk/sk/studium/informacie-pre-studentov/ubytovanie-pre-studentov-vsvu/
Všetky priestory využívané pri výuke:
Zoznam a charakteristika vlastných priestorov a materiálneho zabezpečenia študijného programu Digitálne umenia
Okrem spoločných priestorov a materiálového zabezpečenia, ktoré študentky a študenti využívajú pri jednotlivých povinných, voliteľných a výberových predmetoch na určených miestach a zdieľané spoločné priestory s inými študijnými programami disponuje platforma Digitálne umenia aj vlastným ateliérovým priestorom pre tvorbu v profilovom predmete Ateliér Sprievodca Galaxiou a kabinetom pre konzultácie a prednášky, spolu cca 80m2. Ateliér Multimédií je zdieľaný priestor aj so študentami študijného programu Vizuálna komunikácia.
Hardvérové vybavenie pre Digitálne umenia je zahŕňa vybavenie spoločnej počítačovej miestnosti a vybavenie vlastného ateliéru. Spolu ide o 16x výkonné multimediálne PC (i7, 32 GB RAM, RTX 2070, 27”monitor), 2x dataprojektor, 8x headsety pre virtuálnu realitu (HTC Vive Pro, Oculus Quest 2), 55” veľkoplošná obrazovka, zostava reproduktorov pre 5.1 priestorový zvuk, výkonný multimediálny notebook (Ryzen 5, 16 GB RAM, RTX 3060), profesionálny priestorový mikrofón a audiorekordér, 11x grafické tablety Wacom.
Softvérové vybavenie pre výuku: balík 2D grafických a multimediálnych aplikácií Adobe Creative Suite, 3D modelovacie nástroje Rhino, Blender, 3DS Max, Maya, Cinem4D, videoherné enginy Unity a Unreal, kompletný kancelársky balík Microsoft Office 365 a cloudové úložisko OneDrive s kapacitou 1TB pre každého používateľa.
Študenti Digitálnych umení majú možnosť využívať už spomínané učebné priestory a dielne aj v rámci zvolených predmetov z iných študijných programov a spoločných priestorov pre všetky študijné programy A to napríklad:
Digitálna učebňa: Disponuje príslušným technologických vybavením (inventarizačné zoznamy môžu byť k dispozícii a k nahliadnutiu akreditačnej komisii pri fyzickej návšteve školy). Digitálna učebňa sa nachádza v budove školy (Drotárska cesta 44).
Kresliareň.
Dielne a laboratóriá (miestnosti): Študenti majú možnosť používať aj dielne viazané na iné študijné programy. Študenti si prácu v dielni rezervujú formou žiadanky a na čas určený zodpovedným dielenským pracovníkom. Vo vyhradenom čase môžu študenti pracovať na svojich semestrálnych zadaniach a záverečných prácach. Dielenský pracovník zároveň zodpovedá za ochranu zdravia a bezpečnosť práce študentov a tiež plní funkciu dozorujúceho pracovníka pri obsluhe a využívaní technických a technologických zariadení a spotrebného materiálu. Dielne sú určené na realizáciu semestrálnych a záverečných prác a zároveň slúžia pre výučbu praktických odborných predmetov.
Dielne a laboratóriá sa nachádzajú v budovách školy (Drotárska cesta 44 a Koceľova 23).
Materiálne zdroje: Škola zabezpečuje základné materiálne zdroje študijného programu. Spotrebný materiál potrebný pre realizáciu semestrálnej práce, resp. záverečnej práce si študent hradí z vlastných zdrojov, prípadne škola z grantových a výskumných projektov.
Prednáškové a seminárne miestnosti: 5 + 5 miestností – spolu cca 362 m2. Každá prednášková miestnosť disponuje príslušným technologických vybavením: počítačom, dáta projektorom, projekčným plátnom, audio technikou a wifi pripojením (inventarizačné zoznamy budú k dispozícii a k nahliadnutiu akreditačnej komisii pri fyzickej návšteve školy).
Prednáškové a seminárne miestnosti sa nachádzajú v budove školy (Hviezdoslavovo nám. 18).
Galéria Médium: spolu cca 150 m2. Galéria Médium slúži na prezentáciu tvorivej činnosti študentov, sprievodné prednáškové a diskusné fóra, prípadne na sociálne aktivity študentov školy.
Výučbové centrum komunikácie a vizualizácie Kremnica – je historická budova, ktorá sa používa na organizovanie workshopov, seminárov a konferencií. Disponuje ubytovacími kapacitami (cca 30 ľudí) a prednáškovými miestnosťami. Súčasťou centra je aj dostatočné technické a technologické zázemie. Zmyslom takéhoto centra je možnosť absolvovať intenzívny pracovný týždeň, ktorý je súčasťou ateliérovej výučby. Vo výučbovom centre sa študenti koncentrovane venujú zadanej téme formou blokovej výučby, či špeciálne pripraveného workshopu napríklad aj so študentmi z partnerského ateliéru zahraničnej vysokej školy. Zmyslom je interakcia medzi školami a koncentrovaná tvorivá činnosť a medziateliérová spolupráca.
https://www.vsvu.sk/sk/udalosti/Y7veB1Ob/vybudovanie-vyucboveho-centra-komunikacie-a-vizualizacie/
Budúcnosť: VŠVU má v pláne vybudovať Technologický pavilón, ktorý bude obsahovať nasledujúce centrá: Centrum spracovania dreva a kameňa, Centrum presného liatia kovu, Centrum povrchovej úpravy, Centrum modelárskeho spracovania, Centrum tlače, farbenia a spracovania textilu, Centrum audiovizuálnej produkcie, Centrum 2D a 3D tlače, Chemicko-technologické laboratórium, Centrum spracovania fotografie, Centrum maliarskych technológií a Centrum odbornej výučby a prezentácie.
a. Akademická knižnica a s ňou súvisiace príručné knižnice na pracoviskách, elektronické knižničné databázy, online katalógy kníh, slovníkov, encyklopédií, e-kníh, e-časopisov a prístup do významných databáz svetových galérií a univerzít, všeobecných portálov a databáz:
o Napríklad scientia.sk, SpringerLink, Slovenská národná bibliografia
o Napríklad Metropolitné múzeum v New Yorku, University of Cambridge
o Napríklad Minedu, EU, Slov-lex
https://www.vsvu.sk/sk/akademicka-kniznica/?v=8X0Q4WO0
b. Artotéka – dátové úložisko umeleckých škôl a príručné úložiská VŠVU
c. Bezplatné internetové pripojenie – wi-fi vo všetkých budovách školy (Hviezdoslavovo nám. 18, Drotárska cesta 44, Koceľova 23 a Výučbové centrum komunikácie a vizualizácie v Kremnici)
d. AiS (Akademický informačný systém), ktorý obsahuje:
o ILP – informačné listy predmetov
o Rozvrh
o Študijný plán študijného program
o Všetky vnútorné predpisy a všetky interné listy súvisiace s organizáciou štúdia
https://ais2.vsvu.sk/ais/start.do
e. Nástroje na dištančnú výučbu: MS Teams (slúžiaci na dištančnú výučbu a komunikáciu), e-mail
f. Informačné kanály: Web, školské emaily, Instagram, Facebook
https://www.digitalneumenia.sk
https://www.instagram.com/vsvu_afad/
https://www.facebook.com/vsvu.afad
Forma a spôsob štúdia je zadefinovaná v Študijnom poriadku VŠVU (Článok 3, Formy a metódy štúdia, bod 5 až 8).
Na VŠVU sa zväčša používa kombinovaný spôsob výučby, ktorý je uvádzaný v ILP (Informačné listy predmetu) a to aj v prípade, že výučba prebieha kompletne dištančnou formou. Pri zmene spôsobu výučby predmetu je jeho priebeh prerokovaný vopred s hlavným zabezpečujúcim pedagógom študijného programu a následne s prorektorom pre štúdium vo vopred určenom čase (spravidla je to máj–jún predchádzajúceho akademického roku pri kontrole študijného plánu a obsahu jednotlivých ILP na ďalší akademický rok). Kompletné dištančné vzdelávanie na VŠVU sa uplatňuje príkazom rektora, a to najmä v mimoriadnych situáciách (napríklad v čase vyhlásenia núdzové stavu). Dištančné vzdelávanie prebieha cez platformu MS Teams, ktorá umožňuje videohovory, nahrávanie prednášok, zdieľanie študijných materiálov, odosielanie zadaní.
Daný študijný program je definovaný ako typ štúdia akademicky orientovaný, umelecký, avšak VŠVU má vytvorený mechanizmus pracovných stáží a doplnkových pracovných stáží, kde spolupracuje s rôznymi typmi inštitúcií a spoločností v domácom aj zahraničnom externom prostredí. Okrem stálych partnerov sa aktuálne schvaľuje spolupráca s ďalšími partnermi. Postupy sú zverejnené na webe školy a sprievodcovi štúdiom (bedeker).
https://www.vsvu.sk/sk/studium/organizacia-studia/pracovne-staze/?v=8X0Q4WO0
https://www.vsvu.sk/sk/studium/informacie-pre-studentov/bedeker-standard/?v=8X0Q4WO0
Okrem partnerských spoluprác na úrovni školy má študijný program Digitálne umenia nadviazanú plánovanú spoluprácu s partnermi:
· Kunsthalle Bratislava: výstavy študentských prác
· At Home Gallery Šamorín: výstavy študentských prác
· Trenčín Európske Hlavné Mesto Kultúry 2026: spolupráca na umeleckých podujatiach
· Sensorium: zapájanie študentov do výstavných a projektových aktivít v digitálnom umení
· Novota ART: exkurzie a prax v modernom priemyselnom pracovisku pre 3D digitálnu fabrikáciu
· Slovenská národná galéria: spoločné workshopy a exkurzie
Na kultúrno-spoločenské udalosti na pôde VŠVU sú využívané školské galérie Medium a HIT a verejné externé priestory školy. Galerijné priestory sa predovšetkým využívajú na výstavnú činnosť študentov a pedagógov školy, zároveň slúžia ako komunikačný priestor na organizovanie rôznych typov prednášok a diskusií, ktoré sú prístupné aj širokej verejnosti, prípadne ďalšie spoločenské aktivity pedagógov, študentov, zamestnancov, ale aj absolventov školy. V rámci open-call mechanizmu galerijné priestory školy prezentujú tiež výstavné projekty našich partnerov zo zahraničia, či výsledky našej medzinárodnej spolupráce. V rámci medzinárodnej spolupráce sú periodicky pripravované projekty medzinárodného významu (napríklad Mesiac fotografie, Šperk stret, Trienále plagátu, Biela Noc a iné.) Ďalším dôležitým zariadením VŠVU je Výučbové centrum komunikácie a vizualizácie v Kremnici, ktoré škola využíva na tvorivé workshopy a blokový výučbový proces. Výučbové centrum disponuje ubytovacími kapacitami, prednáškovými miestnosťami, vybavením digitálnymi technológiami a materiálovým zázemím. Zariadenie sa intenzívne využíva na workshopy, konferencie, semináre a stretnutia aj so zahraničnými partnerskými vzdelávacími inštitúciami a podporuje internacionalizáciu, interakciu a spoločnú koncentrovanú tvorivú činnosť. Výučbové centrum vďaka svojej výhodnej geografickej polohe sa využíva na celoročné športové aktivity v prírode ako súčasť tvorivých pobytov.
Študentky a študenti môžu ťažiskovo využívať mobilitné programy Erasmus+ (projekty KA103 a KA107), CEEPUS, programy na základe bilaterálnych dohôd a možnosti Národného štipendijného programu zameraných na študentskú, pedagogickú a nepedagogickú mobilitu.
Študenti sa okrem štandardných mobilít zúčastňujú aj na ďalších umelecko-výskumných projektoch, v ktorých s vybranými zahraničnými partnermi VŠVU vytvára spoločné medzinárodné platformy a spolupracuje na konkrétnych umeleckých, výstavných, prezentačných, výskumných a inovačných úlohách a projektoch. Na uskutočňovanie mobility študijného programu Digitálne umenia a získavanie medzinárodných skúseností má VŠVU vytvorenú širokú sieť partnerstiev vo väčšine krajín Európskej únie, partnerských krajinách mimo EÚ v Európe (krajiny Západného Balkánu, Ukrajina, Gruzínsko), Ázii (Čína, Japonsko, India, Izrael, Turecko) a Amerike (USA, Mexiko).
Študenti budú mať zároveň možnosť využívať množstvo medzinárodných workshopov, prednášok, seminárov, vzdelávacích kurzov a stretnutí hosťujúcich zahraničných pedagógov na našej škole. K budovaniu kontaktov a možností budúcich spoluprác pre našich študentov budú prispievať zahraniční študenti u nás, ktorí prichádzajú najmä v rámci programu Erasmus+. Študenti budú mať možnosť využívať aktivity významných medzinárodných networkov, ktorých je VŠVU súčasťou (Cumulus, ELIA). Medzinárodné prezentačné aktivity študentov sú tiež podporované zastupiteľskými úradmi SR a kultúrnymi inštitútmi SR v zahraničí. Okrem študijných pobytov, umelecko-výskumných a prezentačných aktivít budú mať študenti študijného programu možnosť využívať v rámci programu Erasmus+ študentské a absolventské stáže vo vybraných zahraničných inštitúciách, podnikoch a špecializovaných ateliéroch a štúdiách.
Všetky možnosti, pokyny a pravidlá sú podrobne sprístupnené a aktualizované na web stránke školy a zároveň sú ukotvené vo vnútornom predpise VŠVU – smernica rektora: Realizácia programu ERASMUS+ na Vysokej škole výtvarných umení v Bratislave.
Kompletné informácie, pokyny a priebeh zahraničnej mobility (od prihlasovania až po uznávanie kreditov po návrate):
https://www.vsvu.sk/sk/aktualne-vnutorne-predpisy/?v=8X0Q4WO0
https://www.vsvu.sk/sk/medzinarodna-spolupraca
Formuláre na individuálny študijný plán a uznávanie mobility sú k dispozícii študentov v AiS.
Uchádzačka/uchádzač má tvorivé zmýšľanie, vie prichádzať s vlastnými nápadmi či interpretáciami, ale aj s vlastnými otázkami. Dokáže zachytiť svoju vizuálnu či priestorovú predstavu v grafickej podobe. Nemusí excelovať v kreslení ani ovládať najmodernejšie technológie, hoci je to výhodou. Čo však musí, je oplývať zvedavosťou, mať vlastné záujmy a mať vnútornú motiváciu spoznávať nové veci a neustále sa učiť. Dokáže reagovať na zmeny, nezostáva vo vyšliapaných chodníčkoch, nezľakne sa experimentu. Nevzdáva sa pri prvom neúspechu.
Ovláda prácu s počítačom na stredoškolskej úrovni. Zaujíma sa o vizuálne umenie, literatúru, film, komiks, videohry a digitálne technológie. Samovzdeláva sa aj popri strednej škole – má mimoškolské aktivity, koníčky, učí sa z webu, z tutoriálov či z kníh – alebo má praktické skúsenosti. Vzhľadom na štúdium moderných informačných zdrojov je odporúčaná aspoň priemerná znalosť anglického jazyka, hoci jazyk nie je súčasťou prijímacích pohovorov. Podobne sú výhodou aj praktické zručnosti v niektorej z oblastí ako napríklad 2D/3D grafika, animácia, video, multimédiá či fotografia.
Prijímacie konanie prebieha v dvoch kolách a uchádzačov posudzuje komisia zložená zo zabezpečujúcich pedagógov s umelecko-pedagogickými titulmi profesor/ka, docent/ka alebo odborný/á asistent/ka. Členom prijímacej komisie môže byť aj vysokoškolský učiteľ vyučujúci v rámci iného študijného programu na VŠVU. Prijímacia komisia je menovaná rektorom/rektorkou školy.
Prvé kolo prebieha spravidla dištančne a uchádzači v ňom odovzdávajú tri časti.
Postup do druhého kola.
Prijímacia komisia vyhodnotí práce odovzdané v prvom kole a určí skupinu postupujúcich do druhého kola.
Podmienkou postupu do druhého kola je získanie najmenej 50% z maximálneho možného počtu bodov z prvého kola. Komisia môže podľa situácie (napr. malý počet postupujúcich) posunúť hranicu postupu na 45% získaných bodov. Uchádzači, ktorí postupujú do druhého kola prijímacej skúšky sú informovaní a výsledky zverejnené prostredníctvom webu školy najneskôr do 30 dní od konania 1. kola. Zároveň je postupujúcim uchádzačom a uchádzačkám zaslaná pozvánka na druhé kolo prijímacích pohovorov.
Druhé kolo
Prebieha prezenčne a trvá dva dni. Zúčastňujú sa ho len uchádzačky a uchádzači postupujúci z prvého kola. Hlavnou náplňou druhého kola je realizácia 4 diel na témy zadané komisiou, obvykle 2 témy v prvý deň a 2 témy v druhý deň. Predmetom úloh je rôzna kombinácia predstavivosti, nápaditosti a vizuálneho prejavu. Typickými zadaniami sú napríklad stvárnenie príbehu kresbou (komiks, storyboard), ideový návrh funkcionality počítačovej aplikácie a grafický návrh jej používateľského rozhrania, návrh loga či vizuálnej kampane na nejakú tému a pod.
Súčasťou druhého kola je tiež písomný test alebo pohovor preverujúci kritické a vizuálne uvažovanie, čítanie s porozumením, prípadne všeobecný prehľad vo výtvarných umeniach a kultúre. Ústny pohovor zabezpečuje inkluzívnu formu prijímacieho konania, kde uchádzač preukáže svoj prehľad v odbore, súčasťou pohovoru je aj diskusia o domácich prácach.
Celý postup a podmienky prijímacieho konania sú zverejnené na webstránke školy:
https://www.vsvu.sk/sk/prijimacie-pohovory/prijimacie-pohovory-bakalarske-studium
https://www.vsvu.sk/sk/prijimacie-pohovory/prijimacie-pohovory-bakalarske-studium/digitalne-umenia/
Výsledky prijímacieho konania za posledné obdobie.
Prijímacie pohovory v akademickom roku 2021/2022 s nástupom v akademickom roku 2022/2023
Počet uchádzačov v prvom kole prijímacích pohovorov: 33
Do druhého kola postúpilo: 12
Prijatých študentov: 6
Zber spätnej väzby na úrovni školy:
VŠVU pripravila celoškolské nástroje na získavanie monitorovania a hodnotenia názorov študentov a spätnú väzbu študentov a absolventov na kvalitu študijného programu a jej zvyšovania.
1. Zverejňovanie semestrálnych a záverečných prác škola uskutočňuje prostredníctvom Prieskumu a Diploma Festu VŠVU, kde všetci študenti bez ohľadu na kvalitu výstupu sú prezentovaní formou celoškolskej výstavy alebo diplomových výstav na pôde školy alebo v ďalších galerijných a kultúrnych inštitúciách, prípadne vo verejnom priestore. Prieskum a Diploma Fest sú sprístupnené širokej odbornej a laickej verejnosti.
2. Študentská anketa (Fungovanie školy, Výučba, Výučba teoretických a odborných predmetov, Výučba v ateliéroch). Anketa je uskutočňovaná a vyhodnocovaná zástupcami študentskej časti Akademického senátu VŠVU a Komisiou pre vzdelávanie AS VŠVU.
3. Písomné podnety poštou, elektronickou poštou a do fyzických schránok prorektorov VŠVU, Akademického senátu VŠVU, Etickej komisie VŠVU, Študijné a zahraničné oddelenia VŠVU.
Zber spätnej väzby na úrovni študijného programu
Nad rámec celoškolských nástrojov na zber spätnej väzby študentov realizujú Digitálne umenia na konci každého semestra vlastnú otvorenú diskusiu so študentmi a pedagógmi o plusoch a mínusoch prebehnuvšieho semestra. Do diskusie je možné vnášať témy verejne ale aj anonymne prostredníctvom online formulára (Microsoft Teams, Slido).
Zber spätnej väzby na úrovni predmetov
Každý pedagóg môže nepovinne zbierať vlastnú spätnú väzbu aj v rámci svojho predmetu, spravidla anonymne cez online formulár (Teams, Slido).
Výsledky spätnej väzby študentov a absolventov a súvisiace opatrenia na zvyšovanie kvality študijného programu sú popísané vo Vnútornom predpise pre Vnútorný systém zabezpečovania kvality vysokoškolského vzdelávania na Vysokej škole výtvarných umení v Bratislave.
Výsledky spätnej väzby študentov a absolventov a súvisiace opatrenia na zvyšovanie kvality študijného programu sú popísané vo Vnútornom predpise pre Vnútorný systém zabezpečovania kvality vysokoškolského vzdelávania na Vysokej škole výtvarných umení v Bratislave.
1. Študijný poriadok:
https://www.vsvu.sk/workspace/media/documents/studijny-poriadok-v-zneni-d1.pdf,
https://www.vsvu.sk/workspace/media/documents/vp_1_2020-dodatok-2-k-studijnemu-poriadku.pdf
2. Vnútorný predpis o prijímacom konaní na Vysokej škole výtvarných umení:
3. Interný list o ukončení bakalárskeho štúdia (ktorý sa po aktualizácii v danom akademickom roku zverejňuje v AIS a zároveň sa posiela prostredníctvom mailov študentom končiaceho ročníka).
4. Vnútorný predpis 3/2020, Smernica rektorky na zabezpečenie všeobecne prístupného prostredia pre študentov so špecifickými potrebami:
https://www.vsvu.sk/workspace/media/documents/vp_3_2020-studenti-specificke-potreby.pdf,
5. Disciplinárny poriadok pre študentov Vysokej školy výtvarných umení v Bratislave https://www.vsvu.sk/workspace/media/documents/disciplinarny-poriadok.pdf
6. Vnútorný predpis o školnom a poplatkoch:
https://www.vsvu.sk/workspace/media/documents/vp_2_2020-skolne-poplatky-2020-2021_oprava.pdf,
https://www.vsvu.sk/sk/studium/informacie-pre-studentov/skolne-a-poplatky/?v=8X0Q4WO0
7. Etický kódex:
https://www.vsvu.sk/workspace/media/documents/vp_5_2019-eticky-kodex.pdf
8. Vnútorný predpis Vysokej školy výtvarných umení v Bratislave č. 5/2017 (Rokovací poriadok Akademického senátu VŠVU):
https://www.vsvu.sk/workspace/media/documents/vp_5_2017_rokovaci-poriadok-as-vsvu.pdf
9. Zásady výberového konania na VŠVU:
10. Vnútorné predpisy a informácie o realizácii zahraničných mobilít VŠVU:
https://www.vsvu.sk/sk/medzinarodna-spolupraca/mobilita-studentov/?v=8X0Q4WO0,
https://www.vsvu.sk/sk/student-na-vymennom-pobyte/?v=BO335VOZ,
https://www.vsvu.sk/workspace/media/documents/vp_7_2019-realizacia-erasmus-plus.pdf,
https://www.vsvu.sk/sk/medzinarodna-spolupraca/?v=8X0Q4WO0,
https://www.vsvu.sk/sk/medzinarodna-spolupraca/strategia-internacionalizacie/?v=8X0Q4WO0,
https://www.vsvu.sk/workspace/media/documents/erasmus-charter-for-higher-education-2021-2027.pdf
11. Informácie týkajúce sa štúdia a organizácie štúdia:
ECTS príručka: https://www.vsvu.sk/workspace/media/documents/ects_prirucka-521ca2201cef2.pdf
Organizácia štúdia:
https://www.vsvu.sk/sk/studium/organizacia-studia/?v=8X0Q4WO0,
https://www.vsvu.sk/sk/studium/bakalarske-studium/?v=8X0Q4WO0
https://www.vsvu.sk/sk/prijimacie-pohovory/prijimacie-pohovory-bakalarske-studium/?v=LRJ8jJO2
https://www.vsvu.sk/sk/studium/bakalarske-studium/ukoncenie-studia/?v=8X0Q4WO0